Rundtur Jotunheimen vest, Fondsbu - Olavsbu - Skogadalsbøen - Fondsbu

Slik kommer du deg til Skogadalsbøen

Skogadalsbøen ligger vakkert til vest i Jotunheimen og hit kommer du enten til fots eller på ski. Det er ikke bilvei frem til hytta.

Publisert: 23. august 2023
DNTs tilbud

Sommer

Ankomst fra Sognefjellet

I sommersesongen går det buss daglig fra Oslo Bussterminal til Otta/Lom (Nordfjordekspressen) og buss videre derfra til Sognefjellshytta/Krossbu. Herfra er det ca 5 timers gange til Skogadalsbøen.

Om du velger å gå ned Utladalen går det buss t/r Årdal/Hjelle til Turtagrø.

Ankomst fra Utladalen:

Buss fra Oslo Bussterminal til Øvre Årdal (Valdresekspressen), lokalbuss derfra til Hjelle. Derfra er det ca 3 timers gange til Ingjerdbu og 5 timer videre til Skogadalsbøen.

Kommer du med bil er det gratis parkering på Hjelle.

Rutetider:

• Buss Oslo - Lom, se  www.nor-way.no (Nordfjordekspressen).
  • Buss Otta/Lom - Sognefjellshytta/Krossbu, se www.fjord1.no
  • Buss Oslo - Øvre Årdal, se www.nor-way.no (Valdresekspressen)
  • Lokalbuss Øvre Årdal - Hjelle: Kontakt Årdal Arrangement AS, tlf 57 66 30 10
  • Buss Årdal/Hjelle - Turtagrø - informasjon finner du på skyss.no

Vinter

I påsken går det tog til Otta, videre buss til Bøverkinnhalsen. Skitur ca 16 km til Krossbu/Sognefjellshytta (mulighet for overnatting). Herfra er det ca 13 km langs kvistet løype til Skogadalsbøen.

Del artikkel:

Bli medlem
Bli medlem
Bestill opphold
Andre uken av minutt for minutt gikk fem dager gjennom Jotunheimen. Bildet er fra turen fra Skogadalsbøen og ned mot Fleskedalen.
Bestill opphold