Til Skogadalsbøen
Fottur

Turtips Skogadalsbøen

Skogadalsbøen ligger vakkert til i Utladalen ved foten av Gjertvasstind og Fannaråken og byr på flotte turmuligheitar i de vestlige delene av Jotunheimen.

Dagsturer fra Skogadalsbøen
Andre uken av minutt for minutt gikk fem dager gjennom Jotunheimen. Bildet er fra turen fra Skogadalsbøen og ned mot Fleskedalen. Inspirasjon
Publisert: 23. august 2023

Dagsturer fra Skogadalsbøen

Hytte til hytte turer | Skogadalsbøen
Andre uken av minutt for minutt gikk fem dager gjennom Jotunheimen. Bildet er fra turen fra Skogadalsbøen og ned mot Fleskedalen. Utsikt mot Hurrungane. Inspirasjon
Publisert: 23. august 2023

Hytte til hytte turer | Skogadalsbøen

Alle veier fører til Bøen

Fra Skogadalsbøen er det merka løyper til mange av hyttene i Jotunheimen. Man kan gå til/frå Turtagrø, Fannaråkhytta, Leirvassbu, Sognefjellshytta, Krossbu, Olavsbu, Fondsbu og Vettismorki.

Utladalen

Turen ned Utladalen er ei perle og kan sammenlignes med den velkjente Aurlandsdalen. Stien slynger seg nedover dalen langs elva Utla og majestetiske, snødekte topper kan sees på begge sider av dalen. Stien går forbi Vettisfossen - Noregs høyeste foss i fritt fall.

Tur til Fannaråken

En annen klassiker er turen opp til Fannaråken og til Fannaråkhytta som er den høystliggende betjente hytta i DNT systemet. Både toppen og hytta er absolutt verdt et besøk!

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem